کلاس توریسم - گزارش برنامه صعود به قله سبلان

(پیش برنامه اصلی)

تهیه و تنظیم: بابک منوچهری

روز اول  چهار شنبه 2/4/89

حرکت از ایستگاه راه آهن تهران حدود ساعت 6.30 به سمت تبریز.( لازم به ذکره که قطار علارغم توقف های کمش بسیار اروم حرکت میکنه به طوری که ما بجای ساعت 6 صبح با دو ساعت تاخیر به تبریز رسیدیم.)

روز دوم  پنج شنبه 3/4/89

تیم بیست و یک نفره ما ساعت 8 صبح به استگاه راه آهن تبریز وارد شد و ساعت 8:30 دقیقه بامداد با یک دستگاه مینی بوس که از قبل هماهنگ شده بود به همراه دوست گرامیم آقا آیدین ( راهنمای سبلان) تبریز را به مقصد مشکین شهر ترک کردیم و صبحانه  را در بین راه ( که البته قهوه خانه های خیلی کمی بین راه وجود دارد) میل  و در حدود ساعت 12:00 ظهر با گذر از شهر اهر به مشکین شهر رسیدیم و پس از خرید مایحتاج بچه ها ( تقریبا آخرین مکانی هست که شما میتوانید خریدتان را انجام دهید) مسیر خود را به سمت شهر لاهرود ادامه داده و حدود ساعت 2 به شابیل رسیدیم

اونجا لندور های زیادی موجود بود که با هماهنگی با 4 تا از اونا تونستیم خودمونو به پناهگاه برسونیم. فابل ذکره که قیمت لندور نسبت به سال پیش 500 تومن افزایش و به قیمت 3500 تومن بابت هر نفر رسیده بود. در نهایت تیم ما حدود ساعت 15.00 به پناهگاه  رسید و به دلیل ساعت خوبی که رسیده بودیم در داخل پناهگاه جا برای خواب به تعداد ما بود( ظرفیت پناهگاه حدود 50 نفر هستش) و ما بدون استفاده از چادرهایمان شب را بعد از یک هم هوایی 2 ساعته و شام سبک در پناهگاه گذراندیم.

روز سوم  جمعه 4/4/89

با هماهنگی ها و مشورتهایی که شب قبلش با ایدین کرده بودم ساعت 6 صبح را برای صعود انتخاب کردیم و من با شناختی که از بچه ها داشتم یک ساعت قبل شروع به بیدار کردن بچه ها کردم( که البته فهمیدم اصلا شناختی ندارمو یک ساعت برای آمادگی بچه ها خیلی کمه، چون تعداد زیادی تخم مرغ هنوز خورده نشده بود. دی) حدود ساعت 6:30 ما پناهگاه را پشت سر گذاشته و به سمت قله با انرژی زیاد حرکت کردیم. 2 ساعت اول حرکت گروه بسیار خوب و بیش از حد انتظار بود به طوری که ما تونسته بودیم دو تا از گروههایی که خیلی زودتر شروع به صعود کرده بودن رو پشت سر بگذاریم و با حفظ پیوستگی و آهستگی به صعودمان ادامه دهیم.

نیمی از مسیر  را در برف سبکی حرکت کرده و حدود ساعت 10.30 به سنگ محراب رسیدیم و ساعت 11:07 دقیقه صبح بر بلندای سبلان زیبا قرار گرفتیم و پس از یک استراحت مختصر( به دلیل سرمای شدید و مه غلیظ و بدی هوا) و گرفتن چند عکس به سمت پناهگاه حرکت کردیم. قسمتهایی از مسیر را بچه ها شروع به سر خوردن کردن و کم کم تمامی تیم در حال سر خوردن از یخچال ها بودن.( لیز خوردن در یخچالهای پایین دست به دلیل طول و شیب زیاد بسیار خطرناک می باشد) در نهایت حدود ساعت 3.15 به پناهگاه رسیدیم.

پس از صرف ناهار و استراحت با  لندور با سمت شابیل حرکت کرده و پی از آب تنی در آب گرم شابیل که به همه توصیه میکنم حتما بعد از صعود یه سری به اونجا بزنن( مخصوصا اگه ماشاژ هم باهاش باشه) به سمت اردبیل و از اونجا نیز پس از صرف ناهار در رستوران چالدران با اتوبوس به سمت تهران حرکت کردیم. و حدود ساعت 8.30 دقیقه صبح در میدان آزادی بودیم.